Page 3 - abacus_portada_cat

Basic HTML Version

Memòria de sostenibilitat 2011
CARTA DE
LA DIRECCIÓ GENERAL
L’any 2011 ha estat el primer exercici del nostre Pla Estratègic Abacus 2011-2012,
un any en què ens proposàvem de la mà de les persones, la millora del servei que
oferim als socis clients, combinar el creixement sostenible amb el fet d’estar
preparats per assolir nous reptes futurs.
Una empresa de distribució de béns de consum, especialitzada en educació i
cultura, també pateix els efectes d’una davallada generalitzada del consum i de
la disminució de la renda mitjana disponible per les famílies i les institucions
educatives. Tanmateix, hem sabut compensar aquesta situació amb mesures
d'estalvi i de reducció de la despesa i amb l’esforç i la complicitat dels socis de
treball, accions que han permès posar en marxa una política de costos molt
continguda i tancar l’exercici 2011 amb una facturació de 94,58 milions d’euros.
El passat 2011 ha finalitzat amb més de 727.000 socis de consum i 477 socis de
treball i amb unes inversions centrades en l’obertura de dos nous establiments
–l’un al Mercat de St. Ildefons de Cornellà de Llobregat i l’altre al carrer Perú
de Barcelona, a la zona del 22@, on s’ha ubicat la botiga “outlet”– i en la implan-
tació d’un nou programari de gestió.
Al llarg del 2011 hem treballat també per trobar noves línies de col·laboració amb
altres empreses i organitzacions, especialment amb les que compartim valors,
estil i principis empresarials. Un exemple d'això és l'innovador programa
d'intercanvi en l'activitat comercial que hem engegat conjuntament amb La
Fageda. D'una banda, La Fageda ha posat en marxa el "racó Abacus" a la seva
botiga del Servei d'Atenció als Visitants, a Santa Pau (la Garrotxa). I per la nostra
banda, oferim iogurts i productes làctics La Fageda en un nou espai de fred a
l'establiment del carrer Còrsega de Barcelona.
El nostre horitzó passa per afavorir la creativitat i per apostar per la nostra
capacitat d’anticipar-nos al món canviant que ens toca viure. Això només es pot
fer assumint riscos, però cal fer-ho sense exposar, ni econòmicament ni social-
ment, el projecte d’Abacus. I sempre al costat del soci. És així com comença a
donar els primers fruits la posada en marxa de la plataforma Docus, que ja
utilitzen 40 escoles, o la venda de més de 10.000 títols electrònics a la botiga
virtual d’Abacus.
Totes aquestes dades ens permeten mantenir el lideratge a Catalunya en la
distribució de llibres, en particular de literatura infantil i llibre de text. A més,
també ens posicionen com el distribuïdor de referència en productes i béns
educatius, un dels nostres objectius principals.
Per acabar, un any més he d'agrair la participació en el projecte als socis de
consum, els quals renoven dia a dia la seva confiança en els nostres establi-
ments, productes i serveis. També vull dedicar un agraïment molt especial als
socis de treball en acceptar, pensant en el benefici del col·lectiu, els reptes i els
sacrificis que ens han permès arribar a aquests resultats positius.
Gràcies a tots i a totes.
Miquel Àngel Oliva
,
director general